بررسی مشخصات و ویژگی‌های گوشی هوشمند Gsmart Maya M1 v2 محصولی از کمپانی Gigabyte

یک موبایل.دانلود بازی.یک موبایل دانلود نرم افزار.یک موبایل اندروید

یک موبایل.دانلود بازی.یک موبایل دانلود نرم افزار.یک موبایل اندروید.قیمت های گوشی

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ یک موبایل.دانلود بازی.یک موبایل دانلود نرم افزار.یک موبایل اندروید خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

 

در حال حاضر اسمارت فون Gsmart Maya M1 v2، پیشرفته‌ترین گوشی و به نوعی پرچمدار کمپانی گیگابایت به حساب می‌آید. این گوشی هوشمند، نسخه دوم گوشی دو سیمکارته ی GSmart Maya M1 می‌باشد. نسخه اصلی در ماه آوریل و نسخه دوم نیز با فاصله‌ای کم، در ماه ژوئن رونمایی شدند.

این اسمارت فون، اولین ورود گیگابایت به دنیای دستگاه‌های چهار هسته ای را نشان می‌دهد که درون خود، چهار هسته ی Cortex-A7 با فرکانس کاری ۱.۲ گیگاهرتز را در کنار واحد پردازش گرافیک PowerVR SGX544 بر روی تراشه ی MTK 6589 ارائه می دهد. روش‌های اتصال به کار رفته در این گوشی، شبکه چهاربانده GSM و دوبانده ی 3G بوسیله ی هر دو سیمکارت می‌باشد که البته در یک زمان، فقط یکی از سیمکارت ها می‌توانند به شبکه ی 3G متصل باشند. بعلاوه، از استاندارد WiFi b/g/n، بلوتوث ۳.۰ و GPS همراه با A-GPS نیز پشتیبانی می کند.

نقاط قوت

• کیفیت ساخت عالی
• اندروید نسبتاً دست نخورده
• صفحه نمایش خوب در این رده
• عملکرد خوب باتری
• اسلات کارت حافظه microSD

نقاط ضعف

• رابط کاربری کُند
• فقط 2.6GB حافظه در دسترس کاربر قرار دارد
• هیچکدام از دو سیمکارت، به راحتی قابل تعویض نیستند
• مکان نامناسب قرارگیری دکمه قفل/پاور

طراحی

درون جعبه ی Gsmart Maya M1 v2، به جز کابل USB استاندارد، هدست و مبدل AC، چیز غیرعادی ای دیده نمی شود. Maya جدید از یک طراحی معمولی بهره می‌برد اما دارای ساختاری مقاوم و بادوام می‌باشد و زمانی که آن را در دست بگیرید، متوجه این احساس خواهید شد.

در قسمت جلوی این گوشی، شما با یک پانل کاملاً شیشه‌ای مواجه می شوید. همچنین بلندگوی تلفن و دوربین جلو در بالای نمایشگر و دکمه های خازنی home، بازگشت و منو نیز در پایین آن قرار گرفته اند. متأسفانه این صفحه نمایش برای جذب لکه و اثرانگشت، بسیار مستعد بوده و پاک کردن لکه های چرب روی آن، وقتگیر است.

اسمارت فون Gsmart Maya M1 v2

لبه های بدون روکش این گوشی، چند دکمه ی فیزیکی و پورت را درون خود جای می دهند. در لبه ی چپ، اهرم تنظیم صدا وجود دارد. همچنین در لبه ی بالا نیز جک هدفون ۳.۵ میلی متری، کلید قفل/پاور و پورت microUSB واقع شده است. قرار گرفتن دکمه پاور در میانه ی لبه بالا، انتخابی عجیب از گیگابایت است که مطمئناً استفاده از این دکمه را مشکل می سازد. در لبه پایین هم شما سوراخ کوچک میکروفون و یک شیار کوچک برای باز کردن پانل پشت گوشی را خواهید یافت.

در قسمت پشت گوشی نیز لنز دوربین ۸ مگاپیکسلی با یک فلاش LED دوگانه و همچنین یک دریچه ی اسپیکر قرار گرفته اند. با برداشتن پنل پشتی، دو اسلات سیمکارت را در کنار باتری ۱۷۰۰ میلی آمپر ساعت می‌بینیم که برای تعویض هر دو سیمکارت، نیاز به برداشتن باتری خواهید داشت و اسلات بعدی که در پشت گوشی مشاهده می شود، مکان قرارگیری کارت microSD می باشد. خود پنل پشتی نیز از یک نوع پلاستیک مات ضخیم ساخته شده که به طور موثری مانع از ماندن اثرانگشت بر روی بدنه پشت گوشی می شود. همچنین گیگابایت به خاطر طراحی مناسب این پنل شایسته ی تقدیر است به طوری که با در دست گرفتن گوشی، احساس راحتی خواهید داشت.

 

نمایشگر

صفحه نمایش Maya M1 v2 به همان صورت مدل قبلی خود باقیمانده است و اطلاعات مربوط به آن شامل یک واحد ۴.۵ اینچی IPS LCD با رزولوشن 540x960 پیسکل می باشد. همچنین در حالی که ما علاقه داریم تا حداقل رزولوشن 720p را در گوشی های میان رده ای امروزی مشاهده کنیم،‌ اما این نمایشگر رنگ‌های فوق‌العاده ای را تولید می‌کند و کمترین میزان خطا را در زوایای دید مختلف خواهد داشت.

اسمارت فون Gsmart Maya M1 v2

ما همچنین یک تصویر میکروسکوپی از ماتریس نمایشگر موجود در Gsmart Maya M1 v2 را نیز برای شما به نمایش گذاشته ایم.

رابط کاربری

گوشی هوشمند Maya M1 v2،‌ بر روی خود از اندروید جلی بین ۴.۲.۱ بهره می‌برد که به طور گسترده ای به همان شکل اصلی خود باقیمانده است. اما در حالی که در تئوری، پردازنده ی چهار هسته ای و یک گیگابایت رم موجود در این گوشی، باید بیشتر از توانایی مورد نیاز برای اجرای بدون مشکل نیز رابط کاربری را ایجاد نمایند، می‌توان یک میزان تأخیر نسبتاً کوچکی را در زمان اجرای بسیاری از کاربردهای روزانه مشاهده کرد.

اگر شما پیش از این از یک اسمارت فون سطح پایین استفاده می کردید، مطمئناً این دستگاه ارتقا عملکردی بزرگی را برای شما بهمراه خواهد داشت، اما فقط نمی‌تواند از لحاظ روان بودن عملکرد سیستم عامل، حرف اول را بزند. با این حال Maya M1 v2 با قیمتی ارزان‌تر نسبت به مدل های هم رده ی خود، همچنان انتخاب بدی نخواهد بود.

پنل صفحه قفل و صفحه ی اصلی رابط کاربری، اساساً از همان شکل اندروید تبعیت می‌کنند و همان خصوصیاتی را که می‌توان در نسخه ی متن باز اندروید گوگل پیدا کرد، ارائه می دهند. این موضوع در بخش عمده‌ای از گالری و موزیک پلیر نفوذ کرده است.

بخش نمایش نوتیفیکیشن های مربوط به این رابط، نوتیفیکیشن های گسترش پذیری را که با اندروید جلی بین معرفی شده بودند، ارائه می‌دهد. همچنین میانبر در نظر گرفته شده برای منو نیز می‌تواند امکان دسترسی سریع به گزینه های تنظیمات مختلف را برای شما به ارمغان آورد.

دوربین ۸ مگاپیکسلی آن نیز زاویه ی دید چندگانه ای را فراهم می‌آورد که امکان می‌دهد آن را در اطراف یک سوژه ی ثابت چرخانده و ۱۰ تصویر را از زاویای مختلف آن ثبت کنید. در حالی که برنامه ی دوربین با این عمل، یک تصویر سه بعدی را به عنوان خروجی نمی دهد، اما آن تصاویر را به شکل یک مجموعه به هم متصل می‌کند که شما می‌توانید بعداً آن‌ها را در گالری تصحیح نمایید.

در نهایت نیز لازم است بگوییم که اسمارت فون Maya جدید، یک برنامه مدیریت سیمکارت های دوگانه را در منوی تنظیمات خود ارائه می‌دهد که از آنجا شما می‌توانید هر سیمکارت را برای استفاده در کاربردهای تماس های صوتی، تماس های ویدئویی، پیام یا اینترنت انتخاب نمایید و همچنین برخی از تماس های خود را به صورت ویژه به هر سیمکارت اختصاص دهید.

نتایج آزمون های بنچمارک

در ادامه نتایج حاصله از عملکرد Maya M1 v2 در چند آزمون معیار مشاهده خواهید کرد.

در آزمون CPU تک نخی BenchmarkPi، این گوشی به لطف پردازنده ی متوسط ۱.۲ گیگاهرتزی، خود را در رقابت با گوشی های میان رده ای یافت.

فاکتورهای موجود در آزمون AnTuTu نیز چیز مشابهی را درباره ی باقی بخش‌های سخت افزاری بیان می‌کنند و امتیاز کلی بدست آمده، این گوشی را در رده ای نزدیک به بالای نمودار قرار می دهد. در حالی که توانایی رقابت با پرچمداران دیگر شرکت ها را ندارد، اما یک امتیاز آبرومندانه را به نسبت قیمت خود کسب کرده است.

بنچمارک Epic Citadel نیز سرعت واحد پردازش گرافیکی PowerVR SGX544 را در معرض آزمون قرار داده که نتیجه ی آن، کسب امتیاز کلی ۳۴ فریم در هر ثانیه می باشد. در حالی که به نظر می‌رسد این نتیجه در مقایسه با دیگر غول‌های ارائه شده در نمودار، ضعیف است، اما یک نرخ فریم متوسطِ بالاتر از ۳۰ را با الگوی کیفیت فوق‌العاده بالا ارائه می‌دهد و برای این سطح، قابل تحسین است.

آخرین آزمون، یعنی Vellamo نیز سرعت عملکرد مرور وب را در این گوشی به چالش می‌کشد که امتیاز کسب شده توسط Maya M1 v2، آن را در میانه ی نمودار این تست قرار می دهد.

دوربین

ما در اینجا تصاویر نمونه ی گرفته شده با دوربین ۸ مگاپیکسلی GSmart Maya M1 v2 را برای قضاوت شما قرار داده ایم. اگرچه در حالت کلی، تکثیر رنگ به دقت انجام می شود، اما دامنه ی دینامیک آن بسیار ضعیف است –بخصوص در سایه ها. همچنین نویزهای بسیار کوچکی نیز در تصاویر وجود دارند اما باعث می‌شوند که مقداری از جزئیات موجود در تصاویر از دست برود. عملکرد دوربین برای تصاویر ماکرو نیز بسیار خوب بوده، اما دوباره دامنه دینامیکی ضعیف، مسئله ساز خواهد بود.

جمع بندی

اگرچه هنوز این گوشی در همه بازارهای دنیا عرضه نشده است،‌ اما اسمارت فون GSmart Maya M1 v2 از کمپانی گیگابایت،‌ با قیمت خرده فروشی ۲۱۵ یورو در دسترس می‌باشد. گوشی مذکور می‌تواند با پردازنده ی ۴ هسته ای و پردازنده گرافیکی قوی PowerVR SGX544، رقیبی شایسته برای گوشی های میان رده ای باشد.

اما در حالی که مشخصات ذکر شده مطمئناً بر روی کاغذ هستند، عملکرد واقعی که Maya جدید از خود صادر می کند، احتمالاً دچار تاخیراتی نیز خواهد بود. با این همه، یک سازنده مانند گیگابایت، مطمئناً تجربه برطرف کردن باگ های موجود در اندروید را به اندازه دیگر سازندگان بزرگ‌ ندارد، اما بهینه سازی نرم افزاری آن می‌تواند در هر زمانی با بروزرسانی های آینده ارائه شود.

بررسی خود را با این جمله به پایان می‌بریم که Gigabyte Maya M1 v2 دارای پتانسیل زیادی برای جهش از رده ی میانی در تولید گوشی های هوشمند پیشرفته بوده و می‌تواند گوشی هایی با طراحی بادوام، قابلیت دوسیمکارت همزمان و عملکرد قابل رقابت با دیگر پرچمداران را به بازار عرضه نماید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه