مقایسه دو گوشی لومیا Lumia 1020 نوکیا و گلکسی Galaxy S4 Zoom سامسونگ

یک موبایل.دانلود بازی.یک موبایل دانلود نرم افزار.یک موبایل اندروید

یک موبایل.دانلود بازی.یک موبایل دانلود نرم افزار.یک موبایل اندروید.قیمت های گوشی

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ یک موبایل.دانلود بازی.یک موبایل دانلود نرم افزار.یک موبایل اندروید خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

 

باور این مساله که چندین سال پیش ما مجبور به حمل هم دوربین و هم گوشی هوشمند با خود بوده ایم، اکنون کمی سخت می باشد. همه چیز خیلی زود تغییر می کنند. امروزه دوربین های گوشی ها مورد کاربرد فراوان قرار گرفته اند. و اکنون با وجود دوربین های مهم تری از این رده همچون Galaxy S4 Zoom سامسونگ و گوشی جدید لومیا ۱۰۲۰ نوکیا، این راه بیشتر جدی گرفته شده است.

اندازه

Lumia 1020 حدود ۴ درصد بلندتر و ۱۳ درصد عریض تر از گوشی سامسونگ می باشد، اما دارای ضخامت خیلی کمتری نسبت به گوشی عظیم Galaxy S4 Zoom است. GS4 Zoom به طور کلی ۴۷ درصد ضخیم تر از لومیا می باشد، اگرچه ممکن است این مقدار ضخامت به دلیل لنزهای برآمده زوم موجود در این گوشی باشد.

وزن

Zoom همچنین دستگاه سنگین تر می باشد. این گوشی ۳۰ درصد سنگین تر از گوشی/دوربین ترکیبی نوکیا می باشد.

 

ساختمان و بدنه

اگرچه بخش های این دو گوشی بستگی به سلیقه های شخصی دارد، اما باید گفت که بدنه پلی کربنات لومیا احتمالا دارای امتیازات بیشتری نسبت به بدنه پلاستیکی Zoom است. لومیا با این بدنه حس برتری را القاء میکند (بارها اعلام شده که بدنه پلاستیکی موجب کم ارزش نشان دادن محصولات سامسونگ می شود) و البته این بدنه پلی کربنات موجب پایداری بیشتر لومیا در برابر سقوط های ناگهانی خواهد شد.

صفحه نمایش

در این قسمت، لومیا ۱۰۲۰ برنده است. صفحه نمایش موجود در Galaxy S4 Zoom به شما ۸۹ درصد از سطح نمایشگر موجود در لومیا را ارائه می دهد و همچنین گوشی نوکیا ۹۰ درصد پیکسل بیشتر از یک صفحه نمایش با وضوح بیشتر، در اختیار شما قرار می دهد.

پردازنده

تعداد هسته ها و فرکانس کاری پردازنده های این دو گوشی یکسان می باشد. اما لومیا ۱۰۲۰ با پردازنده پیشرفته تر Snapdragon S4 قدرت بیشتری دارد. البته چیپ موجود در گوشی سامسونگ نیز در طبقه خوبی قرار دارد.

رم

از دیگر برتری های لومیا ۱۰۲۰، رم ۲ گیگابایتی در برابر ۱.۵ گیگابایت رم موجود در Zoom می باشد.

حافظه ذخیره سازی

به طور فنی گوشی GS4 Zoom قابلیت ذخیره عکس های زیادی را حتی قبل از بکار بردن کارت ۶۴ گیگابایتی microSD دارد، اما ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید. عموما microSD دارای سرعت نوشتن کندی نسبت به حافظه درونی گوشی است، از این رو گوشی Zoom ممکن است با تاخیراتی همراه باشد به ویژه در زمان تصویربرداری در حالت پی در پی. که این موضوع می تواند برای گوشی که با هدف جایگزینی برای یک دوربین طراحی شده، مشکل بزرگی به شمار بیاید.

مگاپیکسل ها

پس از رسیدن به مرز خاصی، تعداد پیکسل های بیشتر به تنهایی لزوما موجب تصاویر بهتر نمی شود، اما با این وجود لومیا در این قسمت یک مزیت بزرگ کسب کرده است.
بسیاری از این مزیت ها به این نکته برمیگردد که نوکیا چگونه گوشی ۱۰۲۰ را با این تعداد پیکسل اضافی تنظیم کرده است. که در آن دو نسبت وضوح ۳۸ و ۵ مگاپیسکل وجود دارد و می توانید از رزولوشن پایین تر برای به اشتراک گذاری تصائیر با دوستانتان و از رزولوشن بالاتر به عنوان تصحیح کننده خوبی برای خودتان استفاده نمایید.

زوم نوری

GS4 Zoom زوم نوری را در اختیار شما قرار می دهد اما ممکن است این قابلیت خیلی مورد نیاز نباشد. زوم دیجیتال لومیا در این قسمت نیز از مزیت رزولوشن فوق العاده آن بهره می برد تا از این مساله که حتی تصاویر زوم شده این گوشی نیز واضح و خوب بماند، حمایت نماید. هیچ موتور پرصدایی نیز که ممکن است یکی از مشکلات موجود در Zoom باشد، در لومیا دیده نمی شود.

تثبیت کننده تصویر

هر دو گوشی دارای تثبیت کننده تصویر نوری (OIS) می باشند تا به آن ها در کاهش اثرات ناشی از لرزش دوربین کمک نماید.

وایرلس

اگر شما نتوانید تصاویری که با گوشی دوربینتان می گیرید را آپلود کنید، داشتن یک دوربین فوق العاده پرتوان، زیاد مساله مهمی نمی باشد. اما هر دوی این گوشی ها دارای این قابلیت می باشند.
اما باید مسائلی را هم مدنظر قرار داد. تنها مناطق خاصی می توانند از قابلیت LTE در GS4 Zoom بهره مند شوند (که عموما بسیار سریع تر از HSPA+ می باشد).

باتری

عمر باتری در GS4 Zoom به نوعی موجب نگرانی است، و ظرفیت پایین تر لومیا (در کنار صفحه نمایش با وضوح بیشتر) می تواند باعث ایجاد مشکلات بالقوه ای شود.

نرم افزار

هر دو گوشی مناسب افرادی می باشند که خواهان قابلیت های یک دوربین قوی و یک گوشی هوشمند می باشند. در این بخش باید یک دستگاه با نسخه Android Jelly Bean (به همراه پوسته TouchWiz سامسونگ) با یک دستگاه ویندوز۸ مقایسه نماییم.
از یک طرف، فروشگاه Google Play نسبت به فروشگاه گوشی های ویندوز، کاربردی تر است و سامسونگ نیز به این امکانات از طریق رابط TouchWiz خود در GS4 افزوده است. از طرف دیگر، گوشی های ویندوزی دارای یک رابط جذاب مدرن بدون هیچ گونه رابط کاربری از تولیدکننده می باشند و انتخاب برنامه ها در آن ها در طول زمان به صورت مستمر بهبود می یابند.
هر دو گوشی دارای ویژگی های نرم افزاری می باشند که به شما اجازه استفاده از قابلیت هایی همچون تعادل ، ISO، و فوکوس دستی را می دهد.

خلاصه
این مطلب فقط یک مقایسه اساسی و مبتنی بر خصوصیات از این دو گوشی/دوربین بوده است. هنوز هم مسائل بیشماری وجود دارد که در مورد آن ها چیزی نمی دانیم تا زمانی که واقعا این دستگاه ها را زیر ذره بین قرار دهیم.
با این همه، سخت است اگر بگوییم که گوشی Lumia 1020 دارای برتری های روشن و مهمی نبوده است. این گوشی دارای صفحه نمایش بزرگ تر و بهتری است، عملکرد بهتری از خود ارائه می کند که برای هر گوشی مهم می باشد اما به طور خاص برای گوشی هایی که در جهت عکاسی جدی استفاده می شوند، دارای اهمیت خاصی است. ما کنجکاویم که بدانیم چگونه این ۴۱ مگاپیکسل در تصاویر واقعی دیده می شوند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه