جدال تبلت‌های برتر سامسونگ، اپل و سونی : Samsung Galaxy Note 10.1 (نسخه 2014) در برابر Apple iPad 4 و

یک موبایل.دانلود بازی.یک موبایل دانلود نرم افزار.یک موبایل اندروید

یک موبایل.دانلود بازی.یک موبایل دانلود نرم افزار.یک موبایل اندروید.قیمت های گوشی

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ یک موبایل.دانلود بازی.یک موبایل دانلود نرم افزار.یک موبایل اندروید خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

 

همانطور که می‌دانید، سامسونگ به تازگی از نسخه ۲۰۱۴ تبلت Galaxy Note 10.1 رونمایی کرده است. این آخرین و جدیدترین تلاش کمپانی سامسونگ برای تسخیر دنیای سرگرمی‌ها و مصارف رسانه ای شما می باشد. ما در این مقاله قصد داریم برترین تبلت ها از اپل و سونی را در برابر این محصول جدید سامسونگ قرار داده و در نتیجه، ارزیابی جامعی از نوآوری های ارائه شده توسط این تبلت را در اختیار شما بگذاریم.

سامسونگ مدت هاست که می‌داند یک تبلت ۱۰.۱ اینچی باید بتواند هر چیزی را که شما از آن می خواهید، به بهترین وجه ممکن انجام دهد و همین موضوع باعث شد تا سری تبلت های Note متولد شود. سونی هم در این مورد با سامسونگ اتفاق نظر دارد اما این شرکت بر روی بخش نرم افزاری تراشه ها،‌ به همان اندازه‌ ی سخت‌افزار خود توجه نداشته است. مثلا سونی،‌ هم باریکی فوق‌العاده و هم خصوصیت ضدآبی را در ایکسپریا تبلت Z خود ارائه می‌دهد که ویژگی دوم، یکی از موارد کمیاب در دنیای تبلت ها به حساب می آید.

اپل نیز به عنوان یکی از پیشگامان عرصه ی تبلت های پرطرفدار، راحتی کم نظیری را با نسل چهارم iPad خود ارائه کرده است. البته همانطور که شما هم می دانید، دنیای تکنولوژی بی صبرانه منتظر پرده برداری از نسل بعدی آیپد در ماه اکتبر می باشد.

نسخه ی ۲۰۱۴ از گلکسی نوت ۱۰.۱ سامسونگ، یک تبلت پر شور برای به چالش کشیدن رقبای خود می باشد. این دستگاه،‌ علاوه بر اجرای جدیدترین نسخه ی اندروید،‌ یعنی Jelly Bean 4.3،‌ از تراشه ی Snapdragon 800 با چهار هسته ی Krait 400 و فرکانس کاری ۲.۳ گیگاهرتز و ۳ گیگابایت رم نیز بهره می برد. بنابراین با داشتن چنین مشخصات سطح بالایی، از لحاظ نظری، شما هیچ چیزی را نخواهید یافت که باعث کم شدن سرعت پردازشی این تبلت گردد. این موضوع، واقعا اتفاق فوق‌العاده‌ای را در دنیای تبلت ها نوید می‌دهد.

یکی از بخش‌هایی که سامسونگ در آن خوب عمل کرده است،‌ در ارتباط با نمایشگر گلکسی نوت ۱۰.۱ (۲۰۱۴) می باشد. سامسونگ این نمایشگر را با افزایش رزولوشن به میزان 2560x1600 پیکسل و تراکم پیکسلی 299ppi تقویت کرده است. در مقایسه، باید بگوییم که نمایشگرهای بکار رفته در آیپد ۴ و ایکسپریا تبلت Z،‌ در جای خود اصلاً بد نیستند، اما آن‌ها قطعا توانایی رقابت با صفحه نمایش نوت ۱۰.۱ را نخواهند داشت.

با نگاهی به بخش‌های مختلف درمی یابیم که نسخه ی ۲۰۱۴ از گلکسی نوت ۱۰.۱، در بسیاری از موارد،‌ سرتر از رقبای اصلی خود بوده و فاصله ی زیادی از آن‌ها گرفته است. اما همیشه این نکته را نیز باید در نظر گرفت که مشخصات داخلی یک دستگاه، همه ی داستان را بیان نمی کنند. برای مثال، تبلت ایکسپریا Z سونی به اندازه ی یک مو سبک‌تر از ۵۰۰ گرم می‌باشد و این در حالیست که آیپد ۴ و گلکسی نوت ۱۰.۱، به ترتیب ۶۶۲ و ۵۳۵ گرم وزن دارند. این مقادیر، یک تفاوت عمده و محسوس را برای دستگاهی که قرار است به مدت طولانی با دست نگهداشته شود،‌ نشان می دهند.

در ادامه ی این مقایسه،‌ به بررسی جنس و ساختمان بدنه ی این سه تبلت برتر می رسیم. بدنه ی آلومینیومی آیپد ۴ در برابر پوشش پلاستیکی گلکسی نوت ۱۰.۱ و ایکسپریا تبلت Z، بی‌رقیب بوده و عالی به نظر می رسد. البته لازم به ذکر است که پلاستیک هم قابلیت نگهداری خوبی را برای دستگاه‌های موبایل فراهم می‌آورد ولی استفاده از پوشش آلومینیومی،‌ دوام بیشتری را به کاربران القاء خواهد کرد. همچنین، در حالی که تبلت ایکسپریا Z با بدنه ی فوق نازک خود بسیار جذاب شده است، سامسونگ نیز تبلت جدید خود را با پوششی چرمی بر روی بدنه ی پشتی ارائه کرده که واقعا عالی به نظر می‌رسد و دوام خوبی را به آن بخشیده است.

حال بیاید با نگاهی به جدول زیر، تمام مشخصات این سه تبلت جذاب را با هم به مقایسه بگذاریم. توجه کنید که ما نسخه های LTE هر سه تبلت را برای مقایسه قرار داده ایم.

  Sony Xperia Tablet Z LTE Apple iPad 4 LTE Samsung Galaxy Note 10.1(2014 edition) LTE
سیستم عامل Android 4.2.2 Jelly Bean iOS 7 Android 4.3 Jelly Bean
صفحه نمایش 10.1 اینچ
Super LCD 3
۹.۷ اینچ
IPS LCD

10.1 اینچ
Super Clear LCD

رزولوشن 1920x1200 پیسکل
(224ppi)
2048x1536 پیکسل
(264ppi)
2560x1600 پیسکل
(299ppi)
ارتفاع
عرض
ضخامت
۲۶۶ میلی متر
172 میلی متر
6.9 میلی متر
۲۴۱.۲ میلی متر
۱۸۵.۷میلی متر
۹.۴ میلی متر
243.1 میلی متر
171.4 میلی متر
7.9 میلی متر
وزن ۴۹۵ گرم ۶۶۴ گرم 535 گرم
پردازنده Qualcomm Snapdragon APQ8064
1.5GHz ــ چهار هسته ی Krait
تراشه Apple A6X
1.4GHz ــ دو هسته ای
تراشه Snapdragon 800
2.3GHz ــ چهار هسته ای Krait 400
گرافیک Adreno 320 PowerVR SGX554MP4 Adreno 330
RAM 2GB 1GB 3GB
فضای ذخیره سازی 16GB 16GB / 32GB / 64GB / 128 GB 16GB / 32GB / 64GB
اسلات کارت microSD بله، حداکثر 64GB نه بله، حداکثر 64GB
دوربین اصلی 8.1 مگاپیکسل، رزولوشن 3264x2448 پیکسل،
فوکوس اتوماتیک، برچسب گذاری مکانی، فوکوس لمسی، تشخیص چهره و لبخند، HDR
5 مگاپیکسل، رزولوشن 2592x1944 پیکسل،
فوکوس اتوماتیک، فلاش LED، 1080p@30fps، حالت HDR، فوکوس لمسی تثبیت کننده ویدئو، تشخیص چهره
۸ مگاپیسکل، رزولوشن 3264x2448 پیکسل،فوکوس اتوماتیک، تشخیص چهره، حالت HDR، پانوراما، برچسب گذاری مکانی، ضبط ویدئوی Full HD (کیفیت 1080p) با نرخ فریم 60fps
دوربین جلو ۲.۲ مگاپیکسل
1080p@30fps
۱.۲ مگاپیکسل
720p@30fps
2 مگاپیکسل
1080p@30fps
باتری لیتیوم‌پلیمر ۶,۰۰۰ میلی آمپر ساعت لیتیوم‌پلیمر ۱۱۵۶۰ میلی آمپر ساعت لیتیوم‌یون ۸۲۲۰ میلی آمپر ساعت
Wi-Fi Wi-Fi 802.11 a/ac/b/g/n, Wi-Fi Direct, DLNA, Wi-Fi hotspot Wi-Fi 802.11 a/b/g/n, dual-band, Wi-Fi hotspot, AirPlay Wi-Fi 802.11 b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct, DLNA, Wi-Fi hotspot
بلوتوث بله، v4.0 LE with A2DP بله، v4.0 with A2DP بله،ANT+ ،v4.0 with A2DP
شبکه Quad-band GSM/GPRS/EDGE
Tri-band UMTS/HSPA
Hexa-band LTE support
Quad-band GSM/GPRS/EDGE
Quad-band UMTS/HSPA
Penta-band LTE support
Quad-band GSM/GPRS/EDGE
Quad-band UMTS/HSPA
Hexa-band LTE support
NFC بله نه بله
اسپیکرها استریو مونو استریو
ویژگی های متمایز دارای گواهینامه IP57 iOS دارای بهترین اپلیکیشن های پیرامون تبلت S Pen به همراه صفحه نمایش لمسی حساس به فشار
چرخه انتشار در دسترس در دسترس اکتبر 2013

احتمالا هر سه تبلت بالا، همه ی آنچه که شما از یک تبلت نیاز دارید را برآورده نمایند. این تلاش،‌ تا حدودی به منظور کمک به شما در انتخاب بهترین وسیله برای پر کردن اوقات فراغتتان می باشد. اگر شما به تعداد و کیفیت برنامه‌های کاربردی ارائه شده برای تبلت خود اهمیت می دهید، باید بگوییم که در حال حاضر اپل در این زمینه، قدرتمندتر عمل کرده است. اما اگر گسترش فضای ذخیره سازی موضوع مهم تری برای شما به حساب می آید،‌ باید به سمت دستگاه‌های اندرویدی Note 10.1 ۲۰۱۴ و Xperia Tablet Z بروید.

با این همه، نمی‌توان به آسانی از قلم بهبود یافته ی S Pen و قابلیت‌های گسترش یافته ی آن برای نسخه ۲۰۱۴ نوت ۱۰.۱ گذشت. S Pen در حال حاضر علاوه بر نمایشگر،‌ قابلیت کار بر روی دکمه های خازنی این تبلت را نیز دارد، به طوری که شما حتی نیاز به لمس آن‌ها نیز ندارید. بعلاوه چیزهای زیادی درباره ی قلم S Pen و اندروید جدید این تبلت و همچنین قابلیت‌های اضافه شده به قلم آن نیز وجود دارد. یا حتی موارد بسیاری برای اپلیکیشن های بی شماری که سامسونگ برای استفاده ی بهتر از S Pen توسعه داده است، وجود دارد.

اما با توجه به این واقعیت که شنیدن هیچ‌گاه به پای دیدن نمی رسد،‌ اگر هم تمام مقالات مربوط به S Pen را مطالعه نمایید، باز هم متوجه شگفتی های آن در هنگام استفاده نخواهید شد. دلیل این پیشنهاد ما، فقط برای بودن بهترین تجربه ها در دستان شماست. اما بهرحال در زمان کنونی،‌ منطقی ترین کار این است که منتظر رونمایی اپل از نسل پنجم آیپد در ماه اکتبر بمانید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه