مقایسه پرچمداران جدید ال.جی و موتورولا : LG G2 و Motorola Moto X

یک موبایل.دانلود بازی.یک موبایل دانلود نرم افزار.یک موبایل اندروید

یک موبایل.دانلود بازی.یک موبایل دانلود نرم افزار.یک موبایل اندروید.قیمت های گوشی

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ یک موبایل.دانلود بازی.یک موبایل دانلود نرم افزار.یک موبایل اندروید خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

 

اسمارت فون های G2 کمپانی ال.جی و Moto X کمپانی موتورولا، هر دو طی چند هفته گذشته رونمایی شده اند، ما نیز تاکنون مقایسه هایی از این دو گوشی را با پرچمداران دیگر کمپانی ها برای شما قرار داده ایم. با این حال، هر دو اسمارت فون، دستگاه های آندرویدی قابل توجهی هستند که اهمیت خود را در بسیاری از رویکردها نشان داده اند. بنابراین اجازه دهید این بار به مقایسه ای میان مشخصات و جزئیات دو گوشی بپردازیم، به این امید که بتوانیم به شما در انتخابی بهتر کمک نماییم.


اندازه

بله، G2 تلفنی بسیار بزرگتر است. چنانکه اسمارت فون Moto X به نسبت ۸ درصد کوتاه تر و ۹ درصد کوچک تر است ولی ۷ درصد ضخیم تر رقیب آسیایی خود می باشد.


ساختمان بدنه

در ابتدا این نکته را بگوییم که گرچه Moto X دارای ضخامت بیشتری است، اما این مسئله ی نگران کننده ای برای صاحبانش نخواهد بود، چرا که بدنه پشتی با داشتن کمی انحنا، این گوشی را برای نگه داشتن در دست بسیار راحت ساخته شده است.

یکی از جذاب ترین مشخصات Moto X، وب سایت Moto Maker است که به شما اجازه می دهد تا رنگ ها، بافت، رنگ های برجسته و چند چیز دیگر را قبل از خریداری سفارش دهید. متاسفانه این مشخصه ی منحصر به فرد، تنها برای مشترکان مخابرات AT&T آمریکا در نظر گرفته شده است.

به گفته ال.جی، قابلیت فوق العاده ی مربوط به بدنه ی G2، دکمه های فیزیکی این گوشی هستند که در پشت دستگاه جای گرفته اند. چرا که اکثریت اعضای تیم طراحی این کمپانی معتقدند این دکمه ها نسبت به دکمه های سنتی که در کنار دستگاه قرار داده می شوند محبوبیت بیشتری دارند.


وزن

به عنوان یک تلفن بزرگتر، جای کمی تعجب است که G2 در حدود ۱۰ درصد از Moto X سنگین تر باشد.


نمایشگر

اگر به دنبال نمایشگر بزرگتر و واضح تر هستید، بنابراین LG G2 قاطعانه برنده ی این دور می باشد. Moto X تنها ۸۲ درصد از وسعت نمایشگر G2 را دارد. G2 همچنین ۴۴ درصد پیکسل بیشتر نسبت به Moto X را ارائه می دهد.

اما نسبت های ذکر شده به این معنا نیست که نمایشگر Moto X یک نقطه اتکای کاملا رضایت بخش برای بسیاری از مردم نخواهد بود. آیا شما در مورد تفاوت میان "واقعا واضح" و "بشدت واضح"، یا تفاوت میان "گسترده" و "بزرگ"، توجهی نشان می دهید؟ چرا که این مسئله اساسا همان چیزی است که ما در اینجا مقایسه می کنیم.

به خاطر داشته باشید که هر دو گوشی دارای یک نوار وضعیت همیشگی بر روی نمایشگر (home، بازگشت و غیره) می باشند، بنابراین اپلیکیشن ها در صفحه نمایش کامل به اجرا در نخواهند آمد.


پردازنده

اسمارت فون G2 باز هم برنده این بخش از مقایسه ی ما شده است؛ چرا که دارای سریعترین پردازنده ی کوالکوم، یعنی Snapdragon 800 می باشد. اما باز هم، ما "چیز سریعتری که اکثریت مردم نیاز دارند" را با "سریعترین چیزی که اکثریت مردم نیاز دارند" مقایسه می کنیم. هر دو تلفن پر قدرت هستند، بنابراین اگر می خواهید دقیقا به برتری قدرت پردازشی این دو گوشی پی ببرید،‌ راهی نخواهید داشت مگر اینکه منتظر اعلام برنده ی نهایی نبرد بنچمارک ها باشید. به همین سبب،‌ ما به شما الویت بندی ها در دیگر مشخصات و طبقه بندی ها را توصیه می کنیم.


رم

هر دو گوشی دارای رم ۲ گیگابایتی می باشند.


حافظه

هر دو گوشی در دو نسخه ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی در دسترس می باشد، اما باز هم تمامی اپراتورها نسخه ۳۲ گیگابایتی Moto X را ارائه نمی دهند، هرچند در مورد توزیع مدل های مختلف G2 چیزی نمی دانیم.


باتری

باتری G2 دارای قدرت بیشتری است، اما بخاطر داشته باشید که این گوشی همچنین نمایشگری با ۱۲۵ درصد پیکسل بیشتر دارد. ظرفیت ذکر شده، به این خاطر ارزشمند است که موتورولا با آن، کارکرد مداوم تا ۲۴ ساعت را برای استفاده های مختلف به رخ می کشاند، در حالی که ال.جی یک روز کامل را برای کار یا بازی مدعی شده است.


ارتباط بی سیم

جای تعجبی نیست که هر دو تلفن دارای شبکه های پرسرعت LTE می باشند. G2 از سریعترین LTE به نام LTE Advanced پشتیبانی می نماید.


دوربین

دوربین G2 از لحاظ تعداد پیکسل برنده است و آن به خوبی می تواند دوربین برتر شناخته شود. تثبیت کننده تصویر نوری (OIS) این دوربین، اگر آنطور که تبلیغ شده است کار کند، لایق یک پاداش بزرگ خواهد بود.

اما دوربین با دوام Moto X دارای یک ترفند بازاریابی خوب برای اهداف خود می باشد: کاربر می تواند با دوبار تکان دادن مچ دست خود، از هر فعالیتی که در همان حین با گوشی انجام می دهد، دوربین را فعال نماید، حتی اگر گوشی در حالت اسلیپ باشد.


کنترل صوتی

در اسمارت فون Moto X استفاده از کنترل های بدون لمس، به کاربر اجازه می دهد تا بدون تماس دستگاه خود، Google Now را فعال کند. تنها کافی است بگوید"Okey Google Now"، پس از آن گوشی حاضر است تا برخی کارها مانند جستجو در وب، نوشتن پیام به صورت متن و یا تنظیم تقویم ملاقات و غیره را به صورت صوتی انجام دهید.


NFC

تصور ما این نیست که معیار خرید اسمارت فون برای بسیاری از افراد، داشتن یا نداشتن تراشه NFC باشد، اما چنانکه این مسئله برای خریدار مهم باشد، هر دو گوشی دارای قابلیت ارتباط میدان نزدیک یا NFC می باشند.


مادون قرمز

چنانکه شما به استفاده از تلفن خود به عنوان کنترل از راه دور تمایل دارید، LG G2 می تواند با داشتن ویژگی مادون قرمز برای رسیدن به این خواسته، شما را کمک نماید.


نرم افزار

بر روی هر دو گوشی سیستم عامل آندروید ۴.۲ اجرا می شود، اما G2 دارای رابط کاربری LG بر فراز این سیستم عامل می باشد. Moto X نیز آندروید خالصی را اجرا می کند و جدا از برنامه ی دوربین جدید و برخی مشخصه های خوشایند مانند Active Display (زمانی که یک نوتیفیکیشن برای شما وجود داشته باشد بدون نیاز به روشن کردن نمایشگر، قابل مشاهده خواهد بود) دارد.

آیا الجی با مشخصه های نرم افزاری G2 توانسته به قلمرو سامسونگ نزدیک شود؟ یک حالت چند وظیفه ای جدید وجود دارد که به شما اجازه ی اجرای انتخاب چند اپلیکیشن در پنجره های شناور را می دهد، همچنین پروفایل های محدودی برای کودکان وجود دارد و یک مشخصه به نام KnockOn نیز ارائه شده که اجازه می دهد گوشی خود را توسط دو بار ضربه زدن بر روی نمایشگر، روشن یا خاموش نمایید. برخی از این ها می توانند مفید باشند، اما برخی دیگر این طور نیستند چرا که برای اکثریت کاربران بلااستفاده هستند، مانند بسیاری از نرم افزارهای Galaxy S4 سامسونگ.


نتیجه گیری

در اینجا ما دو رویکرد متفاوت برای جلب توجه مشتریان را داریم. ال.جی به نظر می رسد راهکار سامسونگ را به عاریت گرفته و مشخصات پیشرفته را با ویژگی های نرم افزاری جدید ترکیب کرده است، با این حال برای نامیده شدن به عنوان "نوآوری" کمی ناامید کننده هستند.

Moto X، در عین حال شامل مشخصه هایی از جمله کنترل های بدون لمس و Active Display یا طریقه فعال سازی دوربین می باشد که در کمتر گوشی ای دیده شده اند و البته، قابلیت سفارشی سازی وعده داده شده توسط Moto Maker نیز یکی از امکانات جدید برای کاربران خواهد بود. در کل، این گوشی شامل مشخصه هایی است که شما ممکن است در حال حاضر از آیفون انتظار داشته باشید.

البته این نکات بدان معنا نیست که G2 نمی تواند کاربران خود را شگفت زده کند. چرا که این گوشی شامل مشخصه هایی همچون نمایشگر شگفت انگیز، پردازنده Snapdragon 800 و OIS در صورت ارائه ی عملکرد صحیح برای از بین بردن لرزش دوربین، می باشد.

امیدواریم که با این مقایسه کمک شایانی برای انتخاب شما کرده باشیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه